divendres, 27 de novembre del 2009

Àgora

Hem començat la classe exposant les inquietuds que tenim per algunes assignatures, per com afrontarem els treballs i els exàmens. Després, entre tots, hem buscat temes d'actualitat educativa per incloure en el treball sobre l'educació a Catalunya. Ara ja tenim una millor idea de com enfocar-lo.
Tot seguit, cada grup de treball ha explicat quina activitat educativa va realitzar la setmana anterior. Hi ha hagut molta varietat i també una diversitat d'opinions sobre si les activitats havien estat satisfactòries o no. En el nostre cas, no vam poder realitzar l'acitvitat però sí que vàrem veure els espais on es realitzaven. El que més em va sorprendre va ser que les activitats estaven programades perquè els nens aprenguin jugant i experimentant.
Quan tots haviem explicat la nostra experiènica, hem iniciat un debat sobre la pel.lícula Àgora. M'ha semblat interessant veure com entre tots hem extret els missatges més importants de la pel.lícula i m'ha agradat compartir amb els companys les experiències i sensacions que vaig tenir quan la vaig veure. El que més m'ha sobtat ha estat un comentari de la Paula referint-se als mètodes d'ensenyament. Ha dit que el sistema d'utilitzar el dialeg entre el professor i l'alumne per aprendre es va perdre fa anys i ara sembla que s'està recuperant. Ha dit que és un bon mètode d'ensenyança que permet la intervenció de tots els membres de l'aula.
Finalment, la Laura ha explicat el conte de La primera Ventafocs. M'ha semblat curiós que un conte que tothom coneix a través de les narracions de Disney sigui tant antic i tingui tanta història. La Laura ha utilitzat unes sandalies per representar algunes escenes del conte i m'ha semblat que aquest és un bon mètode per mantenir l'atenció del públic.


Frase de la sessió: El joc és el métode d'aprenentatge a infantil.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada